Şbt
Oyun etkinliğimizde masa üzerindeki solucanlarimizi kuşumuza tek tek toplatip tabagimiza bıraktık ardından oyuncaklarimizi uzunlukları göre sıralayıp beşgen kalıbımızla en fazla beşgen sekli çizmeye çalıştık
: Sizlerde minik kuşlarla öğrendiklerimiz hakkında sohbet ediniz
Hasta minik kuşlara acil şifalar diliyorum.(minik kuşlar hastalanınca birkaç gün evde dinlenmelerini sağlayalım bu şekilde hastalığın diğer minik kuşlara bulaşmamasini ve hasta olan minik kuşlarinda daha çabuk iyileşmesini sağlarız.)
[ Diğer bir ricam servisle okula gelip giden minik kuşların bazıları serviste birazcık hareketli davraniyorlarmis özellikle seydan abimiz bu konudan rahatsız sizlerden ricam minik kuşları uyaralım Allah korusun en ufak bir yanlış davranış şoför abimizin dikkatini dağıtabilir.
Yarin minik kuslara sinema saati için mevsim meyvelerinden hazırlayıp göndermenizi rica ederim.(çocuklarımızın yiyebileceği miktarda olmasına dikkat edelim fazla olmasin)
Son bir duyuru yapip kaçıyorum pazartesi günü çılgın şapka partisi yapacağız. Sizlerden ricam pazartesi gününe kadar çocuğunuzla birlikte ona uygun bir şapka tasarlayıp gönderiniz.(sapkamızı yaparken çocuğun rahat giyip çıkarabilecegi sekilde ve çocuğa zarar vermeyen metaryellerden yapmaya dikkat edelim.)
CANAN HAVUTLU
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ
Bugün günlerden SEVGİ :Çocuğun sevmeyi öğrenmesi için öncelikle isteyerek dünyaya getirilen bir çocuk olduğunu hissetmeli ve bilmelidir. Yaşamı sevgi ile algılayıp, sevgiyi alıp vermesi bu temel üzerine atılır. İlk bir yıl içinde beslenme, sevgi ve güven ihtiyacının karşılanması için anne ve babanın yaklaşımı önemlidir. Emzirmek hem bedensel hem de duygusal olarak onu besler. Sevginin bebek için hissedilmesi için onun beslenme, uyku, temizlik gibi temel ihtiyaçlarının karşılanması ile birlikte annenin sakin ve sabırlı yaklaşım ile yanında olması, ses tonu, sevgi dolu bakışlarıyla sınırsız sevginin verilmesi sağlanır. Çocuğa sevgiyi öğretmenin yolu sevgi dolu, sevgiyi verebilen ebeveynlerden geçer.
Sevgi nedir sevgi neden bitmez neden sevmeliyiz hayat sevince nasıl güzel olur diyerek başladık etkinligimiSanat etkinliğinde sevgim bitmez etkinliğimizi ve taclarimizi tamamladik
Sevgi parmak oyunumuzu ogrendik
Sevgi canavarı hikayemizi dinledik
Sevgi sarkisi eşliğinde dans ettik Sevgi çemberi oyunumuzu oynadık
Çocuklar o bilmedikleri dünyayı da oyunlarıyla anlamlandırmaya çalışırlar. Kendi hayal ettikleri bir dünyada farklı rolleri canlandırdıklarında, başkalarının gözünden dünyayı görmeye, böylece gerçek hayatta bu rollerde olan kişileri anlamaya başlarlar. Oyunlarında anne olarak, baba olarak, öğretmen olarak, manav olarak, araba tamircisi vs. olarak kendilerini o kişilerin yerine koymayı ve dünyaya bu bakış açılarından bakmayı ve anlamayı öğrenirler.
Çocuklara oyun oynama fırsatı verildiğinde tüm duyu organlarını kullanarak, görerek, dokunarak, tadarak, duyarak ve koklayarak oynadıkları nesneleri keşfederler, tanırlar ve tecrübe kazanırlar. Örneğin, oyun hamuruyla oynayan çocuk hamurun yumuşak olduğunu, onu sıkabildiğini, çektiğinde esnediğini etkin olarak öğrenir. Çocuklar oyunlarında çeşit çeşit oyuncaklar kullanır. Örneğin, çocuğun önüne farklı şekillerde kullanılabilecek çeşitli boyalar verilirse çocuklar kısa sürede deneyerek, farklı boyaların ne şekilde kullanılacağını keşfederler. Evcilik köşesindeki bardakları, tabakları yemek yapar gibi, tarağı, fön makinesini kuaför gibi kullanırlar. Legoları birleştirerek, parçalara ayırarak farklı oyuncaklar ortaya çıkarırlar. VE BU SEBEPLE DİYORUZ Kİ....OYNUYORUZ-MERAKLIYIZ-ÖĞRENİYORUZ-MUTLUYUZ
Doğumdan iki yaşına kadar çocuklar çevrelerini keşfettikçe, farklı nesnelere farklı cevaplar vermeyi öğrenirler ve en sonunda bu nesneleri tanımayı öğrenirler (Micklo, 2012). İnsan doğası gereği, doğumundan itibaren çevresini meraklı gözlerle izler, nesneleri tanımaya ve büyüdükçe her şeyi sorarak, araştırarak öğrenmeye çalışır. Bu süreçte özellikle örgün öğretim içerisinde öğrenenin merakı canlı tutulur ve öğrenme zevki yaşatılarak yeni kavramlar ve olgular öğretilirse öğrenen öğrendiğinden zevk alır. Çünkü fizyolojik olarak bu sırada beyninde dopamin salgılanır ve beynin zevk merkezleri uyarılır ve zevk aldığı şeyleri tekrar etme isteği oluşur böylece zevk aldıkça öğrenir, öğrendikçe zevk alır ve bu döngü insanın tüm hayatı boyunca öğrenme isteğinin devamını sağlar
Büyüteçlerini ellerine alan öğrencilerimiz okulumuzun bahçesinde birer bilim adamı edasıyla araştırmaya geçtiler. Hedeflerinde ki mantarları bulup incelediler ve bunula ilgili çalışmalarına sınıfta devam edip günün özetini öğretmenleriyle yaptılar.
Haftanın çocuğu Elisa nın kendini tanıtma günü ve deney günüydü.
Deney için yardıma annesi Dilek hanım geldi
Öğretmen yaptığı değerlendirmeleri gözden geçirerek sınıflandırma, karşılaştırma, grafik oluşturma gelişimlerinde akranlarından daha fazla ihtiyaç duyan gruplar için uyarlama yapmıştır.
BAKANLIĞIMIZIN SON HAFTA ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA SON HAFTAYA ÇOCUKLARIN MERAKLA BEKLEMİŞ OLDUĞU BİR FİLMİ İZLEDİK. ÇOCUKLAR SICAK MISIRLARINI ALARAK KOLTUKLARINDA KEYİFLE FİLMİ İZLEDİLER. ETKİNLİĞİMİZİN ORGANİSAYONUNU SAĞLAYAN ÖĞRETMENLERİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ.
Geri dönüşüm nedir,çöp nedir geri dönüşen nesnelerden neler yapılır vb soruların cevabı minik çevre sevenlerde
Geri dönüşümü öğrendikten sonra okulumuza Geri dönüşüm merkeze yaptık
: Sari plastik
Kırmızı metal
Mavi kağıt
Yeşil cam
Birde geridonusum olmayıp kompost olan atıklarımıza değindik
Bu atıkların gübre olup doğaya faydası olduğunu belirttik
: Ardından okul bahçemizde çukur kazıp deney yaptık belli bir süre sonra cukurumuzu açıp hangi atıkların kompost olduğu hangilerinin zararlı olacağını göreceğiz
Bugün çocuklarımızla dilimizin zenginlikleri kapsamında uzman davetinde Türkçe Öğretmeni -Hasan Demir gelerek çocuklarımıza pamukprenses ve yedi cüceleri okudu.Daha sonra çocuklarımız pamukprenses ve yedi cüceleri dramatize etmeye çalıştılar.
Hızla değişen ve gelişen dünyada bilginin ezberlenmesinin yerine öğrenmenin uygulamalarla gerçekleştirilmesi kabul görmektedir. Bireyin hayatında ciddi bir öneme sahip olan okul öncesi dönemde çocukların öğrendiklerini uygulamaya geçirmelerine yardımcı olan drama, son yıllarda üzerinde çok durulan alanlardan biridir. Böylesine önemli bir alanda çocuklara uygulama yapmaları için fırsatlar vermek, çocukların yaratıcılığını, problem çözme, keşfetme ve güçlüklerle başa çıkabilme becerilerini geliştirecek, kendilerine güven duymalarını, özgür ve çok boyutlu düşünebilmelerini sağlayacaktır; çünkü çocuk, aktif olduğu ortamda daha iyi öğrenmektedir. Dramanın temelinde oyun bulunmaktadır. Oyun ise çocuğun eğitiminde ve kişilik gelişiminde önemli bir yer tutmaktadır. Aynı zamanda çocuğun çevresi ile ilişki kurmasına (sosyal gelişimini destekleyici), duygu (duygusal gelişimini destekleyici) ve düşüncelerini yansıtmasına (dil gelişimi ve bilişsel gelişimini destekleyici) yardımcı olmaktadır
Bütün hızıyla, canlılığıyla devam eden etkinliğimizin bu haftaki kahramanı Yalım. Yalım Ailesiyle albümünü oluşturdu ve bize anılarını anlattı Yalim her güne yeni bir çalışma ekledi, farklı çalışmalarıyla her gün yeni bir heyecan yaratarak haftaya renk kattı. Her biri ayrı bir emekti , Velilerimizin etkin katılımı bizi motive etti.Bu çalışmalar ile Çocuklarımız, okul ile daha güçlü bir bağ kurarak,
HAYAT ÇOCUKLARLA GÜZEL,...
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Ocak ayında Uzman daveti çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. sabah grubu öğretmenlerimizden Servet TURAN ve Zübeyde DÜNDAR Öğretmenlerimizi öncülüğünde BESNİ DUMLUPINAR ORTAOKULU TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ERGÜN ÖZLÜDAĞ beyefendiyi okulumuzda öğrencilerimizle buluşturduk. Okulöncesi eğitimde Atasözleri ve Deyimlere yer verdik etkin drama etkinlikleri ile güzel bir çalışma serginlendi. öğretmenlerimize ve konuğumuza çok teşekkür ederiz.
ETEKLERİMİZ GERÇEKTEN ZİL ÇALDI,
Bugün günlerden MARMARA
Önce kaç bölgemiz vardı,hangi bölgelerimizi öğrenmiştik hangi bölgemizde yaşıyoruz diyerek başladık anlatmaya
Ve bugün son bölgemiz olan Marmara bölgesini tanımaya başladık marmara haritada nerde yer alıyor hangi illerden oluşuyor diyerek devam ettik
[ Çanakkale dedik Seyid onbaşı dedik,Truva atı, Fatih Sultan Mehmet,boğaz köprüsü nusrat gemisi kız kulesi Sultan Ahmet Camii,aycicegi,şeftali kestane Karagöz Hacivat diyerek bölgemizi güzelce tanıdık
[ Marmaranın o güzel Aycicegini bugün Emine(Miran) öğretmenim hazırladığı güzel etkinlikleriyle sınıfımıza getirdi
[ 365 gün oykulerimizden çekirdek hikayemizi okudu
[ Çekirdek taşıma oyunumuzu hazırladı (yarın tamamlayacagiz) minik kuslarima Çekirdek ikram etti
[4/1 17:44] Canan Hoca İs: Sevinç annemiz mis gibi kestaneler pişirdi
[4/1 17:47] Canan Hoca İs: Ardından heyecanla bekledigimiz İsmail öğretmenimin hazırladığı harika bir Hacivat Karagöz gösterisi geldi.
[4/1 17:49] Canan Hoca İs: Minik ama tatlı bir Üsküdar gösterisi geldi
[4/1 17:50] Canan Hoca İs: Nefis ikramlarla Marmara havası geldi
[4/1 17:52] Canan Hoca İs: Ve cuf cuf trenimiz dolu dolu bilgilerle eve uğurlandı
[4/1 17:55] Canan Hoca İs: Bugünkü etkinliğimizde bize destek olan saygıdeğer Ferit dedemize(Arden Tuğra),Kübra annemize(ArdenTugra), İsmail babamıza(Arden Tugra),Sevinç annemize(Defne N.)ve Emine annemize(Miran) çok ama çok teşekkür ederiz
[Yedi bölgemizi çok güzel şekilde siz kıymetli velilerimizin desteğiyle öğrendik hepinize çok ama çok teşekkür ederiz hatamız olduysa af ola.
Her zaman sizleri yanımızda hissetmek çok güzel bir duygu iyiki varsınız hep birlikte nice güzel etkinliklere
Hasta minik kuşlarıma acil şifalar diliyorum.
İskelet sistemi, canlılarda kemiklerden meydana gelen eklem ve bağlarla birbirine birleştirilmiş, çevresi kaslarla sarılı olan ve destek veren yapıdır. İskelet, biyolojide canlı organizmaya fiziki destek veren, iç organların zarar görmesinin engelleyen, genellikle minerallerden meydana gelen bir organdır. İskelet sistemi organizmanın kendine has şeklinin meydana gelmesini sağlar.
Öğretmenimiz Hayriye AKTAŞ 'a emeklerinden dolayı teşekkür ederiz.