Doğumdan iki yaşına kadar çocuklar çevrelerini keşfettikçe, farklı nesnelere farklı cevaplar vermeyi öğrenirler ve en sonunda bu nesneleri tanımayı öğrenirler (Micklo, 2012). İnsan doğası gereği, doğumundan itibaren çevresini meraklı gözlerle izler, nesneleri tanımaya ve büyüdükçe her şeyi sorarak, araştırarak öğrenmeye çalışır. Bu süreçte özellikle örgün öğretim içerisinde öğrenenin merakı canlı tutulur ve öğrenme zevki yaşatılarak yeni kavramlar ve olgular öğretilirse öğrenen öğrendiğinden zevk alır. Çünkü fizyolojik olarak bu sırada beyninde dopamin salgılanır ve beynin zevk merkezleri uyarılır ve zevk aldığı şeyleri tekrar etme isteği oluşur böylece zevk aldıkça öğrenir, öğrendikçe zevk alır ve bu döngü insanın tüm hayatı boyunca öğrenme isteğinin devamını sağlar
Büyüteçlerini ellerine alan öğrencilerimiz okulumuzun bahçesinde birer bilim adamı edasıyla araştırmaya geçtiler. Hedeflerinde ki mantarları bulup incelediler ve bunula ilgili çalışmalarına sınıfta devam edip günün özetini öğretmenleriyle yaptılar.