T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADIYAMAN / BESNİ - İstiklal Anaokulu

Haberler

Ara

Aşık Veysel i, Nasreddin Hocası Mantısıyla ,Peri bacalarıyla İç Anadolu Bölgesini öğrendik bu güzel günde emek veren halamız Melek hanıma ,Annelerimiz Münevver ve Gülden hanıma çok teşekkür ederim

 

Her biri emek göznuru , kültür, medeniyet,tarih, zenginliktir Aşık Veysel'dir Nasreddin Hocadır, halaydir, türküdür, memleketimden, özlemdir ve mirastır. Bu mirası unutturmayın öğretmenimiz Hilal DEMİR 'e sonsuz teşekkürler 

Ara

Bugün sinema günü diyoruz. Bugün ku etkinlikte Emeği geçen herkese sonsuz teşekkür ederiz...

 

İSTİKLAL ANAOKULU AİLESİ 

Ara

Haftanın Çocuğu olmak bir  serüvendir. Haftanın Çocuğu olmak bir kompozisyon dur. Her çocuk özeldir her çocuk bir Dünyadır. Her çocuk toplumun en nadide taşıdır. 

Bu nadide taşlar bize birer emanettir. Biz bu taşları Türkiye mizi inşaa ederken bütün dikkatimizi , özenerek veriyoruz.  

 

Ve bu çalışma ile

 

 

Çocuklarımızın sınıf içerisinde faaliyetlerde daha etkin rol almalarını, liderliği üstlenip aktif sorumluluk almalarını ve siz ailelerin de katılımıyla bir şeyler başarabildiğini görmeleri maksadıyla çocuğunuza bazı görevler veriyoruz. Her hafta bir öğrencimizi “haftanın çocuğu” olarak belirliyoruz.

Amacımız; çocuklarımızın farklı roller üstlenerek sınıf içerinde daha aktif olmalarını, sorumluluk üstlenmelerini, kendilerini rahat ifade edebilmelerini sağlamaktır özgüven gelişimine destek vermektir.

 

 

Ara

Ben ve Ailem" hiç bu kadar güzel anlatilmadi her çocuk engin bir dünya yi temsil ediyor. Tabiatın bir doğal parçası olan ailelerinden her kareyi mutluluk la anlattılar.

Ara

Bugün sınıfımıza misafir olan ve bize sağlıklı yiyecekler hazırlayıp ihlamur çayı yapan annelerimiz ferhan hanım ve zeliha hanıma Emeklerinden dolayı teşekkür ederim

ÖĞRETMENİMİZ HAYRIYE HANIMA BU ORGANİZASYON DAN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ 

Ara

Önce dogu anadoluyu slayt seklinde anlattık ardından sanat etkinliğinde kaysı etkinliğimizi tamamladık

[: Mis gibi gözlemeler bazlamalar pişti

[ Kız annesi oğlan annesi baş köşeye geldi kınalar yakıldı çayda çıra oynandı halaylar çekildi keteler şu börekleri kadayiflat gül tatlıları kaysılar vb ikram edildi

Sevim babannemize (Altunay) 

Deniz annemize

Demet annemize 

Aynur annemize 

Nurcan annemize

Hafure yengemize çok ama çok teşekkür ederiz🩷

: Minik kuşlarimi özenle hazırlayıp gönderen siz değerli velilerime çok ama çok teşekkür ederim

Herkese mutlu huzurlu sağlık dolu hafta sonları dilerim iyi akşamlar

Kas

Doğu Anadolu Bölgesi, Türkiye'nin nüfus yoğunluğu en az olan bölgesidir. Bunda bölgenin yüzölçümünün büyük olması başlıca etkendir. 2021 yılındaki nüfus sayımına göre bölgenin nüfusu 6 milyon 513 bin 106 kişi civarındadır.[2] Türkiye'deki coğrafi bölgeler arasında nüfus miktarı ve yoğunluğu yönünden önemli farklar bulunmaktadır. Bu farkların oluşmasında fiziki faktörler (iklim özellikleri, yer şekilleri, toprak özellikleri) ve beşeri faktörler (sanayileşme, tarım, yeraltı kaynakları, turizm, ulaşım) önemli rol oynarlar.

Diğer bölgelere göçün fazla yaşandığı bölge olan Doğu Anadolu Bölgesi'nde kırsal nüfus, kent nüfusundan fazladır.

 

 

VELILERIMIZIN ELLERIYLE OGRENCILER ICIN YAPMIS OLDUKLARI GOZLEME VE SAHNE DEKORU İÇİN YAPMIS OLDUKLARI CALIMALARI  ICIN KENDILERINE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ.  ...HAYAT ÇOCUKLARLA GÜZEL...BİZ VELİLERİMİZ İLE BIRLIKTE GÜÇLÜYÜZ 

Kas

CANAN ÖĞRETMEN ARALIK AYI ÇALIŞMALARINA ŞİMDİDEN BAŞLADI

Kas

4 yaş A sınıfı Okul Öncesi Öğretmeni Hilal DEMİR VELİ ZİYARETLERİNE HIZ KESMEDEN DEVAM EDİYOR. Ziyarette  bulunduğumuz AKTAŞ Ailesine ilgi ve alakalarından dolayı çok teşekkür ederiz.

 

Okul öncesi eğitim kurumlarında ev ziyaretleri aile katılımı çalışmaları içinde çok önemli bir yer tutmaktadır. Ev ziyaretleri ile öğretmen çocuğu ve aileyi daha iyi tanıma fırsatı bulur. Öğretmen, evi ziyaret ettiğinde ebeveynler ile arasında daha samimi ilişkiler gelişir ve ailenin güvenini kazanır.

Kas

Bugün günlerden deyip başlamaya bile kelimelerin yetmediği bir gün yaşattınız bana benim canım annelerim çok duygulandım çok mahcup oldum ama en önemlisi sizin kalbinizde bu kadar güzel yer edindiğim için çok ama çokkkkk mutlu oldum inanın ne yazacağımı bilemiyorum bazen kelimeler düğümleniyor boğazıma bazen sevinçten yazacaklarımi unuturum diye telaslaniyorum yazarken bile aynı mahcubiyeti aynı sevinci yaşıyorum şuan hersey için  çok ama çok teşekkür ederim iyiki tanımışım sizleri iyiki varsınız hep varolun insallah benim minik canlarimin kıymetli aileleri 🩷 🩷🩷🩷🩷🩷

Kas

Önce minik kuşlarımla Atatürk hakkında sohbet ettik hayatını anlatan videolar izledik Atatürk neleri sever neler yapardı nasıl bir ailede büyüdü vatanı için neler yaptı vb bilgiler edindik ardından minik kuşlarıma Atamız için bir resim yapmak istermisiniz dedim ve başladılar minik kalplerinden gelen duygularını resme dökmeye

Kas

MUHAMMED YİĞİT KILIÇ Öğrencimizin ailesini ziyarete , sınıf rehber öğretmenimiz Canan HAVUTLU ile birlikte gittik. Velilerimize göstermiş oldukları ilgi ve alakalarından dolayı çok teşekkür ederiz

Kas

Benap kapsaminda devam eden projelerimiz . Öğretmenimiz Hayriye AKTAŞ VE DEĞERLI VELILERIMIZ  ile güzel bir gün geçirdik...


Güneydoğu Anadolu Bölgesinin doğal güzelliklerini, iklimini ve kültürünü tanıdık, yöresel yemeklerini tattık. Güneydoğu Anadolunun halk oyunlarını izledik, sınıfımızda  halay çektik, Mardin yöresine ait oyunlardan olan Reyhani oyununu oynadık. Sanal müze turu  uygulamasını kullanarak müzelerini ve tarihi mekanlarını inceledik. Güneydoğu Anadolu Panomuzu oluşturduk. Çiğköfte yoğurup, müzikler eşliğinde dans ederek sıra gecesi yaptık. Hem çok eğlendik hem de çok güzel öğrendik.

Kas

 

Japon takımadalarına, ilk olarak adaların hala Asya kıtasının bir parçası olduğu dönemde, yaklaşık 100 bin yıl önce yerleşilmişti. Arkeolojik araştırmalar yontma taş devrinde takımadalarda yaşayan insanların temelde avcılık ve toplayıcılıkla geçindiklerini ortaya çıkarmıştır. Cilalı taş devrinde zarif taş aletler yapılmış, ok ve yay kullanılarak ileri avlanma teknikleri geliştirilmiş ve yemek pişirmek ve saklamak için toprak kaplar üretilmiştir. Jomon stili (sicim desenli) kaplar nedeniyle, MÖ. 8 bin ile MÖ. 300 yılları arasındaki dönem Jomon dönemi olarak adlandırılır.

 Geleneksel olarak kimono giyim teknikleri annelerden kızlarına aktarılır, fakat günümüzde bu teknikleri öğreten okullara rastlanmaktadır. Özel ipekten, yünden veya sentetikten üretilen kimonolar kış aylarında giyilmektedir.

 İlk önce beyaz çoraplar olan tabi ler giyilir; daha sonra kimononun alt kısmını oluşturan yelek ve etek giyilir,daha sonra kimononun altındakileri tutmaya yarayan nagajuban (bir çeşit iğne) ve datemaki kemeri bağlanır; son olarak kimono giyimi yapılır ve Obi ile bağlanır. En son olarak ise Zori'ler ayağa giyilir, böylece kimono giyimi bitirilmiş olur.

Kas

CUMHURİYETİMİZİN 100. YILINDA İLÇMİZ TARAFINDAN DÜZENLENEN TURNUVAYA KATILTIK