T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADIYAMAN / BESNİ - İstiklal Anaokulu

Haberler

Mrt

İSTİKLALDE TİYATRO HAFTASI ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BESNİ KIZ MESLEK LİSESİ ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖĞRETMENLERİ HÜSNA ŞAHİN KOORDİNATÖRLÜĞÜNDE OKULUMUZDA GÜZEL BİR ÇALIŞMA SERGİLENDİ. KENDİLERİNE İSTİKLAL ANAOKULU OLARAK ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ. SAHNE VE PERDE DEKORU İÇİN EMEĞİ GEÇEN BÜTÜN PERSONELLERİMİZE AYRICA TEŞEKKÜR EDERİZ... TİYATRO FARKINDANLIK GÜNÜ KUTLU OLSUN...

 

 

Mrt

 Bugunki etkinliğimizde kutuphaneler haftasını kutladık 

Kutuphane ne demek kütüphanedeki görevliler kimlerdir kütüphanede uymamiz gereken kurallar nelerdir vb bilgiler edndiler.Sanat etkinliğinde kitap kurdu etkinliğimizi tamamladılar.

 

           Canan HAVUTLU

    Okul Öncesi Öğretmeni

Mrt

Bizler tarlalarda, doya doya toprakla oynayarak büyümüşken şimdiki çocuklar pamuklara sarılarak cam fanuslarda büyüyorlar. Modern toplum hem yetişkinleri hem de çocuklarımızı topraktan uzaklaştırdı, tam bir tüketim toplumu yarattı.

 
 

Yeni neslin üretimden haberi olmaması, toprakla hiç haşır neşir edilmemesi hem hazır gıda tüketiminde yanlış beslenmeye yol açtı hem de gerçekten çocuklar sofralarına gelen ürünlerin gelişim sürecinden bihaber yaşam sürmeye mahkum edildi.

 

Toprakla oynayan çocuğun bedensel ve ruhsal gelişimi her zaman daha hızlı ilerliyor. Çocukların gelişiminde sosyal hayat şüphesiz çok önemli bir yere sahip. Okul öncesi dönemde sosyal iletişim becerilerinin çok büyük önem arz ettiğini düşünürsek sosyal hayatlarında doğa ile baş başa bırakılan çocukların akran iletişimi de şüphesiz ileri düzeyde olacaktır.

Biz istiklal Anaokulu olarak Çok Önemli Çocuklar hem üreten neslin devamlılığı hem de okul öncesi dönemdeki çocuklarımızın sosyal, bedensel ve ruhsal açıdan tam destekli gelişimi için TARIM AKTİVİTELERİNE büyük önem veriyoruz..


 

Mrt

Şanlı Zaferimizin yıl dönümünde İlçe Jandarma Komutanlığımızı İstiklal Anaokulu Olarak ziyaret ettik. Kapılarını bize güler yüzle açan İlçe Jandarma Komutanımız Üsteğmen Barış KARA Komutanımıza ve ekibine çok teşekkür ederiz. Programın devamında okulumuzda kuru üzüm hoşaf ı kaynatılıp öğrencilere ikram edildi. Ve hazırlanan perde önünde Çanakkale Ruhunu yaşatan kıyafetler ile drama çalışması yapıldı.

Mrt

İLÇE JANDARMA KOMUTANLIĞINA YAPMIŞ OLDUĞUMUZ ZİYARETTE BİZE KAPILARINI GÜLER YÜZLE AÇAN İLÇE JANDARMA KOMUTANIMIZ BARIŞ KARA VE EKİBİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ. ALLAH BİR DAHA BİZLERE SAVAŞ GÖSTERMESİN DİYORUZ... ÇANAKKALE ZAFERİMİZ KUTLU OLSUN...

Mrt

Onlar hayatımızın en özel varlıkları... Kimi annemiz, kimi hayatımızın en büyük Öğretmeni, kimi arkadaşımız, kimi ise göz bebeği kızımız... Kadınlara ithaf edilen o kadar özel günün arasında en önemli gündür belki de Dünya Emekçi Kadınlar Günü

Türk toplumunun gelişip yükselmesinde aile yapısının önemine inanan Gazi Mustafa Kemal Atatürk, şöyle sesleniyor: "Bu millet esas terbiyesini aileden almaktadır. Türk milleti öyle analara sahiptir ki her bir devrin büyük adamlarını bu analar yetiştirmiştir. Türk kadını daha büyük nesiller yetiştirmeye kabiliyetlidir." Toplumu ayakta tutma noktasında kadınlarımız önemli bir vazifeyi ifa ediyorlar. Evlatlarını yetiştirirken hiçbir fedakârlıktan kaçınmayan, koşulsuz sevgi, sonsuz merhamet ve şefkat gibi en ulvi hasletlerin sembolü anneler ülkemizin güçlü yarınlarının da temina

Tarih boyunca kurduğumuz devletlerin harcını yoğuran, azmiyle emeğiyle, fedakârca gayretleriyle, dişiyle tırnağıyla yeri geldiğinde canıyla bu toprakları bizlere vatan kılan kadınlarımızı, Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin banisi Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün merhum annesi Zübeyde Hanım'ı saygı ve minnetle yâd ediyor, tüm kadınlarımızın '8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nü kutluyorum. 

Mrt

Fransa kültürü, ülkenin bulunduğu coğrafi konum, komşu uluslarla geliştirilen yoğun ilişkiler ve tarihin çeşitli dönemlerinde yaşanan göç dalgalarıyla şekillenmiştir. Özellikle başkent Paris, ülkenin kültür ve sanat merkezi olma görevini üstlenmiş ve gerek Avrupa'nın gerekse dünyanın en önde gelen kültür merkezlerinden biri olmuştur. Fransız sanatçılar, edebiyatçılar, modacılar günümüzde pek çok alanda önemli yapıtlar vermektedirler. Fransa'nın dışarıdan aldığı yoğun göç ve göçmenlerin ülkelerinden taşıdığı kültür ile Fransa'da günlük yaşamda önemli değişiklikler göze çarpmaktadır. Mutfak ve edebiyat alanlarında öne çıkan bu değişikliklerle Fransa her geçen gün daha çeşitli gelenekler doğmaktadır.

Mrt

Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Devletler veya resmî olmayan ismiyle Amerika, orta Kuzey Amerika'da, Kanada ve Meksika arasında bulunan, elli eyalet ve bir federal bölgeden oluşan, federal anayasal cumhuriyet ile yönetilen bir ülkedir. 

Mrt

Rus mimarisinin tarihi, eski Slavların erken ahşap binaları ve Kiev Knezliği'nin kilise mimarisi ile başlar. Kiev Knezliği Hristiyanlaşmasının ardından, birkaç yüzyıl boyunca ağırlıklı olarak Bizans İmparatorluğu'nun etkisinde kaldı. Aristoteles Fioravanti ve diğer İtalyan mimarlar, Rönesans trendlerini Rusya'ya getirdi.[16. yüzyıl, benzersiz çadır benzeri kiliselerin gelişimini gördü; ve Rus mimarisinin ayırt edici bir özelliği olan soğan kubbe tasarımını. 17. yüzyılda, süslemenin "ateşli tarzı" Moskova ve Yaroslavl'da gelişti ve yavaş yavaş 1690'ların Naryshkin barokunun yolunu açtı.

ÇALIŞMALARINDAN DOLAYI OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİMİZ SERVET TURANA TEŞEKKÜR EDERİZ..

Mrt

Kaplumbağa TerbiyecisiOsman Hamdi Bey'in 1906 ve 1907 yıllarında iki farklı versiyonunu çizdiği tablosudur. Osmanlı Ressamlar Cemiyeti tarafından çıkartılan gazetenin on yedinci sayısında tablonun adı Kaplumbağalar ve Adam olarak geçer, ancak tabloya daha sonra yaygın olarak bilinen Kaplumbağa Terbiyecisi adı verilmiştir.

Belinde sıkı bir kemerle bağlanmış kırmızı uzun bir giysi giyen sakallı bir adam, mavi çinilerle kaplı eşyasız ve bakımsız bir odada, izleyiciye arkası yarı dönük biçimde dikilmektedir. Başına, etrafına gelişigüzel bir yemeni sarılmış arakiye takmıştır.Adamın ayaklarının dibinde, yerdeki yaprakları yemekte olan kaplumbağalar vardır. Bursa'daki Yeşil Camii'nin üst katındakiodanın duvarlarındaki sıvalar ve çiniler yer yer dökülmüştür. Tablonun tek ışık kaynağı adamın önündeki alçak penceredir.

Ellerini arkasında kavuşturmuş olan adam bir ney tutmaktadır. Sırtında bir nakkare asılıdır ve buna bağlı bir mızrap boynundan aşağıya sarkar. Bazılarına göre adamın sırtında asılı olan şey, eskiden dervişler ve dilenciler tarafından kullanılan, hindistan cevizinden ya da abanozdan yapılma dilenci çanağı olan keşkülüfukaradır.

Şbt

Okul öncesinde verilen anaokulu eğitiminde 3-5 yaş arasındaki çocuklar, ev ortamından çıkarak ebeveynleri dışındaki kişilerle de iletişim kurmaya başlar. Bu da günlük yaşam becerilerini artırması için ona fırsat yaratır. Arkadaş ilişkileri önem kazanır. Bir yandan oyuncaklarını ya da yiyeceğini paylaşmayı öğrenirken diğer yandan karşılıklı iletişim kurma yeteneğini geliştirir. Özellikle anaokulundaki arkadaşlarıyla yaşadığı çatışmaları yönetmeyi öğrenmesi, ileriki yaşamında fayda sağlar. Bu durum çocuğun çözümlemeyi öğrenmesini sağlarken, kendini nasıl ve ne zaman koruyacağına dair fikir sahibi olmasına yardımcı olur. Gelişen iletişim yeteneği sayesinde aynı zamanda karşısındaki kişiye saygı duymayı da öğrenir. Kendini ve ailesini sınıfta tanımlarken yapmış olduğu bu somut etkinlik çocukta temel güven duygusunun oluşmasında temel rol oynar....

Şbt

Sınıflarda yapılan basit kesme, yapıştırma, dizme vb. etkinlikler çocukların el göz koordinasyonunu geliştirir. Aktivite ve oyunlar fiziksel gelişimlerini destekler.

Şbt

Okul öncesi dönem çocuklarında soyut düşünme becerisinin gelişimini gözlemlemek, ‘uzay’ ve ‘zaman’ kavramlarının okul öncesi yaş grupları için ne ifade ettiğini anlayabilmek ve bu kavramlar aracılığıyla çocuğa hayatını kolaylaştıracak yeni bilgiler öğretilmesi, aynı zamanda çocuklarda astronomi bilimine karşı merak duygusunun geliştirilmesi veya var olan meraklarının giderilmesi açısından önemli olduğunu söylemek mümkündür.

Doğal dünyaya ilişkin üç bilimsel içerik alanından söz etmek mümkündür. Bunlar; fiziki bilim, canlı bilimi ile dünya ve uzay bilimleridir (NRC, 1996). Okul öncesi fen öğretimindeki konular ise şu şekildedir: mevsimler, hava ve hava olayları, vücudumuz, bitkiler, hayvanlar, canlı/cansız varlıklar, yüzme batma, ışık, doğa olayları, sağlığımız, besinler, dünya ve uzay, ses (Alabay, 2013). Çocukların okul öncesi dönemde kazanması gereken temel kavramlar ve konular; “yaşam bilimi, yeryüzü bilimi, fizik bilimi, uzay bilimi” başlıkları altında toplanmaktadır (Chalufour ve Worth 2006; aktaran Uyanık Balat ve Arslan Çiftçi, 2017). Araştırmalarda ise, çocukların gök cisimleri ve olgularıyla ilgili günlük gözlemleri ve kültürel olarak öğrendiklerini sentezleyerek oluşturdukları açıklamalar ile bilimsel olanlar arasında farklılıklar olduğunu göstermektedir (Hayes vd., 2003). Bu farklılıkların sebeplerini ise, Ampartzaki ve Kalogiannakis (2016) şöyle açıklamıştır: • Çocukların yerçekimi kurallarına ilişkin temel anlayışlarının yetersiz olması, • Çocukların gök cisimlerine (Güneş ve Ay gibi) ilişkin anlayışlarının, Dünya’da bulunma varsayımına yönelik geliştirilen bakış açısı olan Dünya temelli bakış açısı ile oluşturulması (Plummer vd., 2014) şeklinde açıklanabilmektedir.

Uzay ve teknoloji çağını yaşadığımız bu dönemde, uzay kavramı çocukların sıklıkla karşılaştığı kavramlardan biri olmuştur. Çocukların, içinde bulundukları çağın unsurlarını bilmesi, kendilerini geliştirebilmeleri için gereklidir. Uzay ile birlikte dünya, gezegen, güneş gibi kavramlar fen eğitiminin temelini oluşturmasından dolayı, okul öncesi kurumlarda öğretimi oldukça önemli olduğu bir gerçektir. Bu kavramın öğretimi ile beraber çocuklarda, uzay algısı geliştirilecek ve astronot, uzay aracı kısaca astronomi bilimi ile ilgili yeni bilgiler elde edeceklerdir.

ÇALIŞMALARA EMEK VEREN ÖĞRETMENLERİMİZ ZÜBEYDE DÜNDAR VE SERVET TURAN A TEŞEKKÜR EDERİZ. BİZE SOSUZ KATKI VEREN VELİLERİMİZE EMEKLERİNDEN DOLAYI SONSUZ SAYGILARIMIZI SUNARIZ......

Şbt

Şbt

VELİLERİMİZLE BİRLİKTE YAPILAN ŞAPKALAR BİR HARİKA...